Atatürk Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden 1989 yılında mezun oldu. 1992 yılında yüksek lisansını tamamlayarak Edebiyat Bilimleri Uzmanı, 1996 yılında ise doktora derecesini aldı. 1997 yılında Türk İslam Düşüncesi Anabilim Dalının oluşumu sürecinde görev alarak 2002 yılına değin başkanlığını yürüttü.
2003-2012 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı teşkilatında yönetici olarak görev yaptığı süreç içinde TEDP'de yer aldığı gibi MEB-EARGED'de öğrenci-aile- okul eksenli bir çok araştırmayı da gerçekleştirdi. EMCDDA-Espad çalışmalarında EARGED'i temsilen Bilim Kurulu görevini Araştırma Ekibi ile üstlendiği gibi ayrıca TBMM 22.Dönemde oluşturulan Meclis Araştırması Komisyonunun yürüttüğü "Türkiye'de Ortaöğretime Devam Eden Öğrencilerde ve Ceza ve İnfaz Kurumlarında Bulunan Tutuklu ve Hükümlü Çocuklarda Şiddet ve Bunu Etkileyen Etkenlerin Saptanması" adlı çalışmanın Araştırma Grubunda kurumsal bileşen MEB-EARGED adına Araştırma Ekibi ile görev alarak saha çalışmasını gerçekleştirmiştir.
2013 yılında yeniden Akademiye intisap ederek Karabük Üniversitesi Felsefe Bölümünün oluşumunda görev aldı. Ve halen aynı bölümde Profesör olarak bölüm başkanlığı görevini sürdürmekte olup öne çıkan bir kısım yayınları ise şunlardır:
1.Bir Zihniyet Tutumu ve Düşünme Formu Olarak Dogmatizmin ve Dogmatik Tutumun Felsefî ve Zihinsel Temelleri
2.Epistemolojik Bağlamda Felsefe Din İlişkisinin Rasyonalitesi ve Felsefî Temelleri
3.Küreselleşme Sürecinde Neoliberal Ahlakî paradigmanın Felsefî Temelleri.
4.Temel Hak ve Hürriyetlerden İfade Hürriyeti ve 1982 Anayasası
5.Evrensel Ahlak Yasası Karşısında Tesir ve Yayılma İmkânı Bakımından Aristokratik Bir Ahlâk Mümkün müdür?
6.Bilimsel Bilgi ve İnanç
7.Felsefe ve Bilim İdesi Üzerine Düşünceler
8.Kendi Tarihsel Vetiresinde Bilim Felsefesi
| Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1992, 1996 |
| Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1990, 1992 |
| Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1985, 1989 |
| Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1992, 1996 |
| Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1990, 1992 |
| Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 1985, 1989 |
| Almanca, KPDS, 66, 2011-KPDS , 2011 |
| Kayıt Yok |
| [UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Felsefe Epistemoloji/Bilgi Felsefesi |
| [UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Felsefe Ahlak Felsefesi |
| [UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Felsefe Bilim Felsefesi |
| 2023-, Profesör, Tam Zamanlı, Karabük Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türkiye |
| 2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Karabük Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türkiye |
| 2013-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Karabük Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye |
| 1997-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye |
| 1990-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Atatürk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye |
| 2013-, Anabilim Dalı Başkanı, Karabük Üniversitesi, Türkiye |
| 2013-, Bölüm Başkanı, Karabük Üniversitesi, Türkiye |
| 2022-2023, Etiğin Temel Problemleri ve "En Üstün İyi" İlkesinin Platon Ontolojisindeki Temelleri, Yüksek Lisans |
| 2022-2023, Etik Problemler Açısından Kant Metafiziği, Yüksek Lisans |
| 2022-2023, Din Felsefesi, Lisans |
| 2022-2023, Hukuk Sosyolojisi, Lisans |
| 2022-2023, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2022-2023, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları I, Lisans |
| 2021-2022, Etik Problemler Açısından Kant Metafiziği, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Etiğin Temel Problemleri ve "En Üstün İyi" İlkesinin Platon Ontolojisindeki Temelleri, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Felsefeye Giriş I, Lisans |
| 2021-2022, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları I, Lisans |
| 2021-2022, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2021-2022, Hukuk Sosyolojisi, Lisans |
| 2021-2022, 18. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2021-2022, Bilim Felsefesi, Lisans |
| 2021-2022, Bitirme Tezi I, Lisans |
| 2021-2022, Din Felsefesi, Lisans |
| 2021-2022, Aristoteles'in Eudaimonist Moral Anlayışı ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Nietzsche ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Yüksek Lisans Tez Çalışması, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Felsefeye Giriş II, Lisans |
| 2021-2022, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları II, Lisans |
| 2021-2022, Bergson ve Etik, Lisans |
| 2020-2021, Etiğin Temel Problemleri ve "En Üstün İyi" İlkesinin Platon Ontolojisindeki Temelleri, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Etik Problemler Açısından Kant Metafiziği, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Felsefeye Giriş I, Lisans |
| 2020-2021, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2020-2021, Hukuk Sosyolojisi, Lisans |
| 2020-2021, 18. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2020-2021, Bitirme Tezi I, Lisans |
| 2020-2021, Din Felsefesi, Lisans |
| 2020-2021, Aristoteles'in Eudaimonist Moral Anlayışı ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Nietzsche ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Yüksek Lisans Seminer, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Yüksek Lisans Tez Çalışması, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Felsefeye Giriş II, Lisans |
| 2020-2021, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları II, Lisans |
| 2020-2021, 17. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2020-2021, Bilim Felsefesine Giriş, Lisans |
| 2020-2021, Etik, Lisans |
| 2020-2021, Bergson ve Etik, Lisans |
| 2020-2021, Bitirme Tezi II, Lisans |
| 2019-2020, Etik Problemler Açısından Kant Metafiziği, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Etiğin Temel Problemleri ve "En Üstün İyi" İlkesinin Platon Ontolojisindeki Temelleri, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Seminer, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Tez Çalışması, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Felsefeye Giriş I, Lisans |
| 2019-2020, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2019-2020, Antikçağdan Günümüze Felsefe Metinleri, Lisans |
| 2019-2020, 18. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2019-2020, Bitirme Tezi I, Lisans |
| 2019-2020, Din Felsefesi, Lisans |
| 2019-2020, Aristoteles'in Eudaimonist Moral Anlayışı ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Nietzsche ve Etik Değerler, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Seminer, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Yüksek Lisans Tez Çalışması, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Felsefeye Giriş II, Lisans |
| 2019-2020, 17. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2019-2020, Etik, Lisans |
| 2019-2020, Bergson ve Etik, Lisans |
| 2019-2020, Bitirme Tezi II, Lisans |
| 2018-2019, Sosyoloji Tarihi, Lisans |
| 2018-2019, Bitirme Tezi I, Lisans |
| 2018-2019, Felsefeye Giriş, Lisans |
| 2018-2019, Felsefeye Giriş I, Lisans |
| 2018-2019, Etik Problemler Açısından Kant Metafiziği, Yüksek Lisans |
| 2018-2019, Etiğin Temel Problemleri ve "En Üstün İyi" İlkesinin Platon Ontolojisindeki Temelleri, Yüksek Lisans |
| 2018-2019, Yüksek Lisans Seminer, Yüksek Lisans |
| 2018-2019, Felsefeye Giriş II, Lisans |
| 2018-2019, 17. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2018-2019, Etik, Lisans |
| 2018-2019, Bergson ve Etik, Lisans |
| 2018-2019, Bitirme Tezi II, Lisans |
| 2018-2019, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2018-2019, Hukuk Sosyolojisi, Lisans |
| 2018-2019, 18. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2017-2018, Felsefeye Giriş, Lisans |
| 2017-2018, 20. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2017-2018, İslam Felsefesinin Batı Felsefesine Etkileri, Lisans |
| 2017-2018, Felsefe Kavramları, Lisans |
| 2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
| 2017-2018, Bitirme Tezi II, Lisans |
| 2017-2018, Bergson ve Etik, Lisans |
| 2017-2018, Etik, Lisans |
| 2017-2018, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları II, Lisans |
| 2017-2018, Bitirme Tezi I, Lisans |
| 2017-2018, 18. Yüzyıl Felsefesi, Lisans |
| 2017-2018, Bilgi Teorisi, Lisans |
| 2017-2018, Felsefenin İlkeleri ve Temel Kavramları I, Lisans |
| 2015-2016, Ortaçağ ve Rönesans Felsefesi (1. ve 2. Öğretim), Lisans |
| 2015-2016, Eğitim Felsefesi (1. ve 2. Öğretim), Lisans |
| 2015-2016, 17. Yüzyıl Felsefesi (1. ve 2. Öğretim), Lisans |
| 2015-2016, Felsefeye Giriş (1. ve 2.Öğretim), Lisans |
| 2015-2016, Felsefe Kavramları (Sosyoloji Bölümü (1. ve 2. öğretim)), Lisans |
| 2014-2015, Çağdaş Tarih Felsefeleri (Sosyoloji Bölümü, I ve II.Öğretim), Lisans |
| 2014-2015, Felsefe Kavramları (Sosyoloji Bölümü (1. ve 2. öğretim)), Lisans |
| 2014-2015, Felsefeye Giriş (1. ve 2.Öğretim), Lisans |
| 2013-2014, Çağdaş Tarih Felsefeleri (Sosyoloji Bölümü, I ve II.Öğretim), Lisans |
| 2013-2014, Klasik Mantık (Sosyoloji Bölümü, I ve II Öğretim), Lisans |
| 2013-2014, Felsefeye Giriş (Sosyoloji Bölümü, I ve II Öğretim), Lisans |
| 2013-2014, Felsefeye Giriş (I ve II.Öğretim), Lisans |
| 2012-2013, Estetik Ve Sanat Felsefesi, Lisans |
| 2012-2013, Değerler Eğitimi, Lisans |
| 2012-2013, Çağdaş Tarih Felsefeleri, Lisans |
| 2012-2013, Felsefeye Giriş, Lisans |
| 2011-2012, Türk İslam Felsefesi, Lisans |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| (Uluslararası - Kitap) İslam'ın İlk Emri "Oku" ise Bu Kadar Cehalet Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Allah Gerçekten Merhametliyse Bu Kadar Kötülük Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) İslam Barış Diniyse Bu Kadar Savaş Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Aile Kutsal ise Bu Kadar Boşanma Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) İslam Tevhid Diniyse Bu Kadar Mezhep Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Tüm İnsanlar Hz. Adem'in Çocuklarıysa Irkçılık Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Kaderimiz Önceden Belirlenmişse Cennet ve Cehennem Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Sonunda Hepimiz Yok Olacaksak Bu Hayat Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Yeryüzünde Yeteri Kadar Nimet Varken Bu Kadar Yoksulluk Neden Var?, 2024, Yrd. Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, İyiliğinizi İstiyorlar Sakın Vermeyin!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Etrafınız Sarıldı, Sakın Teslim Olmayın!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Dünyaya Teslim Olmayın, Teslim Alın!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Sizi Leylekler Getirmedi, Bir Aileniz Olduğunu Unutmayın!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Özgür Olmak mı İstiyorsunuz İbadet Edin!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Adil Olun, Adınız Ömer Olsun!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Okuyun, Yoksa Canınıza Okurlar!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Tarihinizi Öğrenin, Yoksa Başkaları Tarihlerini Öğretirler!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Merhamet Edin ki Merhamet Olunasınız!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Hayat Bir İnanç Yolculuğudur Doğru Yol'dan Ayrılmayın!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Paylaşmayı Bilin, Yoksa Paylaşılırsınız!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Gençler, Akıl Bir Şeydir Kalp Her Şey!, 2022, Editör |
| (Uluslararası - Kitap) Sokrates'in Savunması, 2020, Editör |
| (Uluslararası - Dergi) HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 2018, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1 |
| (Ulusal - Kitap) Türkiye de Ulusal Yayın Yapan Televizyon Kanalı Yöneticilerinin Yayın Politikalarını Oluşturmadaki Rolleri, 2014, Editör |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, 2022 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 2021 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2018 |
| Üye, Mobbingle Mücadele Derneği, 2013- |
| Üye, Türk Felsefe Derneği, 1990- |
| (Ulusal) Davetli Konuşmacı, Evrensel İnsan Haklarının Menşei, Evrensel İnsan Haklarının Menşei, 01-2022 |
| (Ulusal) Davetli Konuşmacı, Dini Değerler ve Otorite, Dini Değerler ve Otorite, 12-2021 |
| (Ulusal) Davetli Konuşmacı, Değerlerin Kaynağı, Değerlerin Kaynağı, 11-2020 |
| (Ulusal) Davetli Konuşmacı, Ahlak ve Günümüz, Ahlak ve Günümüz, 10-2019 |
| (Ulusal) Davetli Konuşmacı, Bilginin Değeri, Bilginin Değeri, 09-2018 |
| Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
| 1 | Bir Zihniyet Tutumu ve Düşünme Formu Olarak Dogmatizmin ve Dogmatik Tutumun Felsefî ve Zihinsel Temelleri | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
| 2 | Felsefe Dersleri | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| 3 | Epistemolojik Bağlamda Felsefe Din İlişkisinin Rasyonalitesi ve Felsefî Temelleri | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 4 | Kapalı Toplum ve İlk İnanışlar | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 5 | Nietzsche Yaşamı ve Felsefesi | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 6 | Öğrencilerin Okuma Düzeyleri | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 7 | Öğrencilerin Şiddet Algısı | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| (2004) "TEDP" MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI |
| Kayıt Yok |
| (Ulusal) Özgün bireysel etkinlik/Kayıt (Ses/Görüntü): 2.Şiir Şöleni, 23-03-2013 |
| Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
|
Deniz Yayla
-
|
2007 - 2008 | 4 |
|
Mustafa Karaşahin
-
|
2007 - 2008 | 4 |
| Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
| TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 79062 |
| YÖKSİS Temel Alan | Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı | 33947 |
| YÖKSİS Bilim Alanı | Felsefe | 865 |
| Anahtar Kelimeler | Epistemoloji/Bilgi Felsefesi, Ahlak Felsefesi, Bilim Felsefesi | |
| Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
| Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 155 | 0 | 0 | 0 | 0 | 300 | 0 | 115 | 110 |
| Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | 404 . | - | - | - | - | 340 . | - | 448 . | 344 . |
| Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | 301 . | - | - | - | - | 266 . | - | 347 . | 273 . |
| Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | 33 . | - | - | - | - | 10 . | - | 66 . | 29 . |
| Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | 3 . | - | - | - | - | 1 . | - | 13 . | 5 . |
| Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | - | 9 . | - | - | - | - | 3 . | - | 15 . | 4 . |
| Sıra (Anahtar Kelime (3)) | - | - | 10 . | - | - | - | - | 2 . | - | 16 . | 9 . |
| Toplam Yayın | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 2 | 2 |
| Toplam Makale | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| Toplam Kitap | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 1 |
| Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 1 |
| Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |