img
img
Doç. Dr. Özlem GÖZÜN KAHRAMAN

Doç. Dr. Özlem GÖZÜN KAHRAMAN

  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi
  • Çocuk Gelişimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
118
Atıf
186
h-index
7
Proje
9
Google Scholar
Yayın
69
Atıf
857
h-index
15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Dr), 2006, 2012
Yüksek Lisans, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2001, 2003
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1993, 1997
Araştırma Alanları
Çocuk Gelişimi Eğitimi,
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Dr), 2006, 2012
Yüksek Lisans, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2001, 2003
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1993, 1997
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 54, Bahar, 2005
İngilizce, YÖKDİL, 63, 2019
Kayıt Yok
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Çocuk Gelişimi Çocuk Gelişimi Eğitimi
[UAK] Sağlık Bilimleri Çocuk Gelişimi
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi, Türkiye
2013-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Karabük Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
2012-2013, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2007-2010, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2003-2007, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2000-2003, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2012-2013, Bölüm Başkanı, Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Kerime Begüm İnceboy, Yüksek Lisans, Okul öncesi çocuklarının davranış sorunlarının birlikte ebeveynlik ve ebeveyn stresi açısından incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2025, (Asıl Danışman)
Sümeyra Yaşar, Yüksek Lisans, Depreme maruz kalan ve kalmayan ergenlerin psikolojik sağlamlık ve davranış sorunları açısından karşılaştırılması, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Emrullah Can Yavuz, Doktora, Bilişsel esneklik temelli gelişim destek programının 60-72 aylık çocukların sosyal bilişsel becerileri ve sosyal duygusal iyi oluşlarına etkisi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Zeynep Sena Derdiyok, Doktora, Akran Zorbalığını Önlemeye İlişkin Müdahale Programının Okul Öncesi Çocukların Akran İlişkileri ve Duygusal Yeterlilikleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Gamze Nur Çelen, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık yönelimleri ve zihin kuramı arasındaki ilişkinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ayça Kaya, Yüksek Lisans, İlkokul dönemindeki çocukların duygu düzenleme becerilerinin mizaç özelliklerine göre incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ayşe Korkut, Yüksek Lisans, Ortaokul çocuklarının mizah duygusunun psikolojik iyi oluşları üzerindeki etkisinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Songül Dakak, Yüksek Lisans, Çocuk rutinleri ölçeği: Ölçek uyarlama çalışması, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Zeynep Sena Derdiyok, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönem çocuklarının kaygı durumlarının ebeveyn duygu sosyalleştirme davranışları açısından incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Hilal Sultan Şenol, Yüksek Lisans, Okul öncesi çocukların sosyal yetkinlik düzeyleri ile annelerinin duygusal istismar potansiyelleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Cansu Ünal, Yüksek Lisans, Ergenlerin sosyal öz yeterlik algıları ile siber zorba ve mağdur olma düzeyleri arasındakih ilişkinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
İlayda Nur Ertaş, Yüksek Lisans, Tipik ve atipik gelişim gösteren okul öncesi çocuklarda duygusal istismara maruz kalma potansiyelinin ebeveyn stresi ve çocuk mizacı bağlamında incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Kamile Büşra Ergenci Basınlı, Yüksek Lisans, Uyku eğitim programının bebeklerin uyku alışkanlıkları üzerindeki etkisi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Nihan Demirbaş, Yüksek Lisans, Okul Öncesi Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Sosyal Medya Bağımlılık Düzeylerinin Aile İşlevselliği Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Mücahit Yuvacı, Yüksek Lisans, Baba katılımı ile okul öncesi dönem çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Elif Gökşen, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri ile mizaç özellikleri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Sibel Ünsal, Yüksek Lisans, Okul öncesi döneme yönelik çizgi filmlerin değerler bağlamında incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Sevim Gürleyik, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönem çocuklarında zihin kuramı ve akran ilişkileri, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Rabia Uğur Ulusoy, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönem çocukları için duygu düzenleme becerilerine yönelik hazırlanan aile katılımlı eğitim programının etkililiğinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Derya Şahin, Yüksek Lisans, Okul dönemi 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Neslihan Evirgen Geniş, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönem çocuklarında bağlanma ve benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi, Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
2018-2019, Çocuk Animatörlüğü, Ön Lisans
2018-2019, ÇOCUK VE MÜZİK, Ön Lisans
2018-2019, ÇOCUK GELİŞİMİ II, Ön Lisans
2018-2019, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİMDE ÖZEL EĞİTİM, Yüksek Lisans
2018-2019, ÇOCUK GELİŞİMİNDE GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME, Yüksek Lisans
2018-2019, Çocukluk Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim, Yüksek Lisans
2018-2019, ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI, Ön Lisans
2018-2019, ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2018-2019, Çocuk ve Oyun, Ön Lisans
2018-2019, ÇOCUK GELİŞİMİ I, Ön Lisans
2018-2019, ÇOCUK GELİŞİMİ II, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK VE MÜZİK, Ön Lisans
2017-2018, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİMDE ÖZEL EĞİTİM, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK GELİŞİMİ II, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK GELİŞİMİNDE GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME, Yüksek Lisans
2017-2018, ÇOCUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ, Yüksek Lisans
2017-2018, Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Yüksek Lisans
2017-2018, ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2017-2018, Çocukta Bilim ve Teknoloji, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI, Ön Lisans
2017-2018, ÇOCUK GELİŞİMİ I, Ön Lisans
2016-2017, Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ön Lisans
2016-2017, Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Ön Lisans
2016-2017, Çocukta Bilim ve Teknoloji, Ön Lisans
2016-2017, Çocuk edebiyatı ve Medya, Ön Lisans
2016-2017, Çocuk ve Müzik, Ön Lisans
2016-2017, Erken Çocukluk Dönemimde Özel Eğitim, Ön Lisans
2016-2017, Çocuk Gelişimi II, Ön Lisans
2016-2017, Çocuk Gelişimi I, Ön Lisans
2016-2017, İleri Çocuk Gelişimi, Yüksek Lisans
2016-2017, Çocuk ve Ergenlik Döneminde Davranış Problemleri, Yüksek Lisans
2016-2017, Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Yüksek Lisans
2016-2017, Erken Müdahale Yaklaşımları, Yüksek Lisans
2016-2017, Çocuk Gelişiminde Gelişimsel Değerlendirme, Yüksek Lisans
2015-2016, Çocuk ve Ergenlik Döneminde Davranış Problemleri, Yüksek Lisans
2015-2016, Erken Müdahale Yaklaşımları, Yüksek Lisans
2015-2016, Çocuk Gelişiminde Gelişimsel Değerlendirme, Yüksek Lisans
2015-2016, Seminer, Ön Lisans
2015-2016, Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ön Lisans
2015-2016, Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Ön Lisans
2015-2016, Çocukta Bilim ve Teknoloji, Ön Lisans
2015-2016, Çocuk edebiyatı ve Medya, Ön Lisans
2015-2016, Çocuk ve Müzik, Ön Lisans
2015-2016, Erken Çocukluk Dönemimde Özel Eğitim, Ön Lisans
2015-2016, Çocuk Gelişimi II, Ön Lisans
2015-2016, Çocuk Gelişimi I, Ön Lisans
2013-2014, Erken Çocukluk Döneminde İlke ve Yöntemler, Lisans
2012-2013, Okul Deneyimi Ve Kaynaştırma Uygulamaları, Lisans
2012-2013, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları, Lisans
2012-2013, Z.E. Beceri ve Kavram Öğretimi, Lisans
2012-2013, Zihin Engelliler ve Eğitimi, Lisans
2012-2013, Z.E. Oyun ve Şarkı Öğretimi, Lisans
2012-2013, Z.E. Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi, Lisans
2012-2013, Eğitsel Davranışsal Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2012-2013, Uygulamalı Davranış Analizi, Lisans
2012-2013, Özel Eğitim, Lisans
Kayıt Yok
İlham Kaynağım Doğa TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018  
Uyku Eğitim Programının Bebeklerin Uyku Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2019  
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARIN DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ İLE MİZAÇ ÖZELLİKLERİ VE EBEVEYN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2019  
Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitimi Alan Özel Gereksinimli Çocuğun Oyun Davranışlarının İncelenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Bağlanma ve Benlik Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017  
Ailelerin çocuklarının gelişimlerini desteklemeye yönelik televizyon programı hazırma: "Çocukça" Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2016  
Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (0-4 Yaş) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2018  
Vineland Sosyal Duygusal Erken Çocukluk Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 4 Yaş Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı , 2016-2018  
0-3 YAŞ GRUBU BEBEK VE KÜÇÜK ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARABÜK İLİ ÖRNEĞİ) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2014-2016  
Kayıt Yok
ESCI dergilerinde yayınlanan makale
Pekdoğan, S., Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "4-6 Yaş Çocuğa Sahip Annelerin Duygusal İstismar Potansiyellerinin Yordayıcısı Olarak Ebeveyn Tutumları", Hacettepe University Journal of Education, (0) pp. 1-12 [ESCI] Link DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Çetin, A. (2015) "Gelişimsel Geriliği Olan Bebeğe Sahip Annelerin Yaşadıkları Sürece İlişkin Görüşlerinin ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi", International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE), 7 (1) pp. 97-128 [ESCI]    
SCOPUS dergilerinde yayınlanan makale
Dakak, S., Gözün-Kahraman, Ö. (2024) "Çocuk Rutinleri Ölçeği: Ölçek Uyarlama Çalışması", Milli Eğitim Dergisi, 53 (242) pp. 1059-1084 Link DOI    
Şahin, D., Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI İLE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", Milli Eğitim Dergisi, (0) DOI    
Gürleyik, S., Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Zihin Kuramı ve Akran İlişkileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Hacettepe University Journal of Education, (0) pp. 1-15 Link DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2018) "0-3 Yaş Grubu Çocukların Uyku Alışkanlıklarının Belirlenmesi", Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7 (3) pp. 607-620 DOI  
Uluslararası alan indeks dergilerinde yayınlanan makale
Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö., Pekdoğan, S. (2020) "Temperament scale for children: reliability and validity study", International Journal of Humanities and Social Science Invention (IJHSSI), 9 (7) pp. 5-12 Link   
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N., Ülker, P. (2019) "Çocukluk Ölçeği’nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Journal of History Culture and Art Research, 8 (1) pp. 299-319 DOI  
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2017) "An Investigation of the Relationship between Toddlers’ Social-Emotional Development and Their Parents’ Self-Efficacy", The International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 4 (2) pp. 3330-3338 Link DOI   
Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan makale
Puspıtasarı, I., Hidayat, M., Khasanah, R.U., Gözün-Kahraman, Ö. (2024) "Validity and Reliability Tests of Ahmad Dahlan Linguistic Test (ADLT)", Jurnal Pendidikan Anak, 13 (1) pp. 14-25 Link   
Derdiyok, Z.S., Gözün-Kahraman, Ö. (2024) "Gelişim Dönemlerine Göre Çocuklarda Davranış Problemlerinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi", Early Childhood Education Researches, 2 (3) pp. 1-26 Link   
Derdiyok, Z.S., Gözün-Kahraman, Ö. (2023) "ERKEN MÜDAHALEDE PEDİATRİSTLERİN ROLÜ: UYGULAMALAR, ZORLUKLAR VE ÖNERİLER", Asya Studies, 7 (24) pp. 311-328 Link DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2023) "Sosyoekonomik Açıdan Dezavantajlı Küçük Çocuklara Yönelik Erken Müdahale Programlarının İncelenmesi", Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, (0) Link DOI  
Gözün-Kahraman, Ö., Keser, H. (2023) "Erken Müdahalede Bir Hizmet Modeli: Ebeveyn Koçluğu", Early Childhood Education Researches, 1 (1) pp. 53-70 Link   
Gözün-Kahraman, Ö., Şirin, Ş., Güngören, F. (2023) "Küçük Çocuğu Olan Annelerin Çocuk Yetiştirme Uygulamaları ve Gereksinimleri", International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 9 (69) pp. 1-15 DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Demirbaş, N. (2022) "Okul Öncesi Çocuğa Sahip Annelerin Sosyal Medya Bağımlılığı ile Aile İşlevselliği Arasındaki İlişki", 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (3) pp. 215-222 Link DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2022) "Down Sendromlu Bir Okul Öncesi Kaynaştırma Öğrencisinin Oyun Davranışlarının İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma", International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (SMART JOURNAL), 8 (55) pp. 198-205 Link DOI  
Gözün-Kahraman, Ö., Gökşen, E. (2021) "Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Duygu Düzenleme Becerileri İle Mizaç Özellikleri ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Gelişim ve Psikoloji Dergisi, (0) DOI   
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2019) "Hemşire ve Ebelerin Bebeğin Gelişimini Desteklemeye Yönelik Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2 (3) DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Ulusoy, R.U. (2019) "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI İÇİN DUYGU DÜZENLEMEBECERİLERİNE YÖNELİK HAZIRLANAN AİLE KATILIMLI EĞİTİMPROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ", ULUSLARARASI AİLE ÇOCUK VE EĞİTİM DERGİSİ, (17) DOI  
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ak, M. (2018) "Ailelerin Çocuklarının Sosyal Becerilerini Desteklemeye Yönelik Hazırlanmış “Çocukça” Televizyon Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi,, 3 (2) pp. 15-31   
Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan makale
Gözün-Kahraman, Ö., Korkut, A., Özçetin, E. (2024) "Evcil Hayvan Sahibi Olmanın Çocukların Psikolojik İyi Oluşları Üzerine Etkisi", Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (3) pp. 966-982 [TR Dizin] Link DOI    
Derdiyok, Z.S., Gözün-Kahraman, Ö. (2024) "Okul öncesi dönem çocuklarının kaygı durumlarının ebeveyn duygu sosyalleştirme davranışları açısından incelenmesi", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 8 (1) pp. 100-129 [TR Dizin] Link DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Yazgan, E., Sökmez, D., Karagöz, M. (2024) "Okul Öncesi Çocuğa Sahip Annelerin Oyunda Risk Alma Toleranslarının Çocuğun Mizacı ve Çocuğa Ait Değişkenler Bağlamında İncelenmesi", MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13 (2) pp. 454-466 [TR Dizin] Link DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2023) "Sosyoekonomik Açıdan Dezavantajlı Küçük Çocuklara Yönelik Erken Müdahale Programlarının İncelenmesi: Sistematik Derleme Çalışması", Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13 (1) pp. 295-324 [TR Dizin] Link DOI   
Gözün-Kahraman, Ö., Özyürek, A., Arabacı, N. (2023) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Mizaç Özellikleri ve Anne-Çocuk İletişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25 (2) pp. 438-455 [TR Dizin] Link DOI   
Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö., Keser, H. (2022) "Okul öncesinde uzaktan eğitimin öğretmen, veli ve çocuk açısından değerlendirilmesi", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 6 (3) pp. 612-641 [TR Dizin] DOI  
Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö., Keser, H. (2022) "Okul öncesinde uzaktan eğitimin öğretmen, veli ve çocuk açısından değerlendirilmesi", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 6 (0) pp. 612-641 [TR Dizin] Link DOI   
Yavuz, E.C., Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çocuk Gelişimci Olmak", Toplum ve Sosyal Hizmet, 33 (3) pp. 811-840 [TR Dizin] Link DOI    
Arabacı, N., Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Mizaç Özellikleri ve Baba-Çocuk İletişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Nevsehir Haci Bektas Veli Universitesi SBE Dergisi, 2 (1) pp. 201-212 [TR Dizin] DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Dakak, S. (2022) "Çocukluk Çağı Mastürbasyonuna Yönelik Davranışsal Müdahale Çalışması: Olgu Sunumu", Çocuk Dergisi, 22 (2) pp. 141-147 [TR Dizin] Link DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Derdiyok, Z.S. (2022) "Çocukların Korkularına Yönelik Ebeveyn Destekli Davranışsal Müdahaleler: “Gece Korkusuna Yönelik Bir Olgu Çalışması”", MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (2) pp. 884-895 [TR Dizin] Link    
Basınlı, K.B.E., Gözün-Kahraman, Ö. (2020) "Uyku Eğitim Programının bebeklerin uyku alışkanlıkları üzerindeki etkisi", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4 (3) pp. 738-761 [TR Dizin]   
Gözün-Kahraman, Ö., Yuvacı, M. (2019) "Erken Çocukluk Dönemi Otizm TaramasınınÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6 (1) [TR Dizin] Link   
Geniş, N.E., Gözün-Kahraman, Ö. (2018) "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINDA BAĞLANMA VE BENLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (3) pp. 2447-2454 [TR Dizin] DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş., Korkmaz, E. (2016) "0 3 yaş arası çocukların gelişimsel değerlendirmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi", Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9 (2) pp. 60-69 [TR Dizin]    
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P. (2016) "Annelerin Erken Çocukluk Dönemine Bakış Açısı", İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (5) pp. 1133-1356 [TR Dizin]   
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş., Ülker, P. (2015) "BİLİMİ YARATAN DUYGU ÇOCUKLARIN FEN VE DOĞAYA İLİŞKİN KONULARDAKİ BİLGİ VE MERAKLARI", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19 (1) pp. 207-230 [TR Dizin]   
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P. (2015) "Çocukların Meraklarına İlişkin Annelerin ve Öğretmenlerin Düşünceleri BilimKavramı", Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) [TR Dizin]  
Gözün-Kahraman, Ö., Kurt, G. (2013) "Öğretmen Adaylarının Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranış Eğilimlerinin İncelenmesi", Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 3 (3) pp. 236-243 [TR Dizin]    
Aksoy, A.B., Kılıç, Ş., Gözün-Kahraman, Ö. (2009) "Asya Kültürlerinde Ebeveynlik Stilleri ve Uygulamaları", Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (2) pp. 14-25 [TR Dizin] Link   
Aksoy, A.B., Gözün-Kahraman, Ö., Kılıç, Ş. (2008) "Ergenlerin Algıladıkları Ebeveyn İzleme ve Destek Davranışları", İnönü Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]   
Aksoy, A.B., Gözün-Kahraman, Ö., Kılıç, Ş. (2008) "Ergenlerin Algıladıkları Ebeveyn İzleme ve Destek Davranışları", İNÖNÜ ÜNV.EĞT.FAK.DERGİSİ, 9 (15) pp. 1-14 [TR Dizin] Link   
Yıkmış, A., Gözün-Kahraman, Ö., Yıkmış, N. (2006) "Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmen Özelliklerine Sahip Olma Durumlarının Belirlenmesi", A.İ.B.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) pp. 132-140 [TR Dizin]  
Gözün-Kahraman, Ö., Nermin, Y. (2006) "İlköğretim Müfettişlerinin Kaynaştırma Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerileri", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergis, 5 (2) [TR Dizin] Link   
Gözün-Kahraman, Ö., Yıkmış, A. (2006) "Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Konusunda Bilgilendirilmelerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının Değişimindeki Etkililiği", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5 (2) [TR Dizin]   
Küçükturan, A.G., Gözün-Kahraman, Ö. (2002) "7 -15 yaş Grubu Sokakta Çalışan ve Çalışmayan Çocukların Kararlarını Etkileyen Moral Değerlerin Karşılıştırılması", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (4) pp. 83-94 [TR Dizin]   
Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan makale
Korkut, A., Gözün-Kahraman, Ö. (2025) "Ortaokul Çocuklarının Mizah Duygusunun Psikolojik İyi Oluşları Üzerindeki Yordayıcı Etkisi", Gelişim ve Psikoloji Dergisi, (0) Link   
Gözün-Kahraman, Ö. (2025) "ANNE ÇOCUK İLETİŞİMİNDE ÇOCUK MİZACININ ROLÜ", Gelişim ve Psikoloji Dergisi, (0) Link   
Gözün-Kahraman, Ö., Özyürek, A., Puspıtasarı, I. (2024) "Farklı Kültürlerden Ebeveynlerin “Aile” ve “Çocuk” Metaforları: Türkiye ve Endonezya Örneği", Değerler Eğitimi Dergisi, 22 (47) pp. 33-60 Link DOI    
Gözün-Kahraman, Ö., Karadayı, N. (2015) "Engelli Kardeşe Sahip Olan Çocukların Engelli Kardeşleriyle Deneyimlerine İlişkin Görüşleri", Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1 (2) pp. 391-408   
Ülker, P., Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2015) "SAĞLIK PERSONELİNİN ERKEN MÜDAHALE KONUSUNDA ANNELERLEYAPTIKLARI ÇALIŞMALARA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ", Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1 (2) pp. 48-62   
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P., Sevgi, S. (2015) "Çocukların Meraklarına İlişkin Annelerin ve Öğretmenlerin Düşünceleri Bilim Kavramı", Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1) pp. 1-16 DOI   
Ülker, P., Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2015) "Sağlık Personelinin Erken Müdahale Konusunda Annelerle Yaptıkları Çalışmalara İlişkin Değerlendirmeleri", Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1 (0)  
Gözün-Kahraman, Ö., Korkut, A. (2023) "ORTAOKUL ÇOCUKLARININ MİZAH DUYGUSUNUN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", SELCUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES , Türkiye, (Aralık 2023) 
Gözün-Kahraman, Ö., Korkut, A. (2023) "ORTAOKUL ÇOCUKLARININ PSİKOLOJİK İYİ OLUŞLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", SELCUK 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES December 15 - 17, 2023- Konya , Türkiye, (Aralık 2023) 
Arabacı, N., Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Ebeveynlerin Çocuk Sevme ve Toleranslarının İncelenmesi", Uluslararası Çocuk Sempozyumu , Sinop, Türkiye, (Haziran 2022) 
Soyçek, Z.S.D., Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Çocuğun Gelişiminde Risk Alma Davranışlarının Desteklenmesi", ULUSLARARASI BEŞERİ ve SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 585-594), Türkiye, (Nisan 2022) 
Gözün-Kahraman, Ö., Dakak, S. (2021) "Mother's Opinions Regarding the Routines of School-Age Children", UNION OF THRACE UNIVERSITIES IV. INTERNATIONAL HEALTH SCIENCES CONGRESS , (Aralık 2021) 
Arabacı, N., Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "Okul öncesi dönem çocukların mizacı ve baba iletişimi arasındaki ilişki", International Professional Education Conference (IPEC) , (pp. 20), Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2021) 
Yavuz, E.C., Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "An Investigation of Master’s and Doctoral Theses on Nature-Based Education Programs and Outdoor Activities in Turkey: A Systematic Review", International Congress of Early Childhood Outdoor Practices Congress , Sakarya, Türkiye, (Mart 2021) 
Yavuz, E.C., Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "An Investigation of Master's and Doctoral Theses On Nature-Based Educatıon Programs and Outdoor Actıvıtıes in Türkiye: Systematic Review", International Congress of Early Childhood Outdoor Practices Congress , (Mart 2021) 
Gözün-Kahraman, Ö., Ünal, C. (2021) "Environmental Awareness of Preschool Teachers Qualitative Study", International Congress of Early Childhood Outdoor Practices Congress , Sakarya, (Mart 2021) 
Gözün-Kahraman, Ö., Kaya, A. (2021) "From The Child's World: "My Dream Children's Park"", International Congress of Early Childhood Outdoor Practices Congress , (Mart 2021) 
Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2020) "“OKUL ÖNCESİ ÇOCUĞA SAHİP ANNE BABALARIN OYUN ETKİLEŞİMLERİNİN İNCELENMESİ”", 4. ULUSLARARASI EĞİTİM ve DEĞERLER SEMPOZYUMU , (Aralık 2020) 
Gözün-Kahraman, Ö., Kılınç, N. (2020) "“OKULÖNCESİ DÖNEMDE OYUNLA İLGİLİ YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ (2010-2020)” b", 4. ULUSLARARASI EĞİTİM ve DEĞERLER SEMPOZYUMU , (Aralık 2020) 
Gözün-Kahraman, Ö., Şenol, H.S., Turan, R. (2020) "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN ÇOCUKLARININ OLUMSUZ DUYGULARI İLE BAŞETME STRATEJİSİNİN İNCELENMESİ", 8. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (Aralık 2020) 
Gözün-Kahraman, Ö., Ertaş, İ.N., Eliçora, R. (2020) "OKUL ÖNCESİ KURUMLARINA DEVAM EDEN 3-6 YAŞ ÇOCUKLARIN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER İLE İNCELENMESİ", 8. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (Aralık 2020) 
Gözün-Kahraman, Ö., Eliçora, R., Ertaş, İ.N. (2020) "2-4 YAŞ ARASI ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN ÇOCUKLARININ UYKU DÜZENLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", 8. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (Ocak 2020) 
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Yuvacı, M. (2019) "ANNELERİN BEBEKLERİNE TUVALET EĞİTİMİ VERİRKEN KULLANDIĞI YÖNTEM,TEKNİK VE MATERYALLERİN İNCELENMESİ", 4. ULUSLARARASIKADIN ÇOCUK SAGLIGI VE EGITIMI KONGRESI , (Aralık 2019)  
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş., Yuvacı, M. (2019) "OKUL ÖNCESİ ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN TUVALET EĞİTİMİ SÜRECİNE İLİŞKİNDENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ", 4. ULUSLARARASIKADIN ÇOCUK SAGLIGI VE EGITIMI KONGRESI , (Aralık 2019)  
Yuvacı, M., Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Yetkinliklerinin Anne Babaya Ait Değişkenlere Göre İncelenmesi", ECONDER-I. Uluslararası İktisat, İşletme ve Sosyal Bilimler Kongresi , Karabük, Türkiye, (Ekim 2019)  
Gözün-Kahraman, Ö., Ergenci, B. (2018) "24-48 Aylık Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Disiplin Konusundaki Görüşleri", Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi , (Kasım 2018) 
Gözün-Kahraman, Ö., Şahin, D. (2018) "OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI DÜZEYLERİNİNİNCELENMESİ", Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi , (Kasım 2018) 
Gözün-Kahraman, Ö., Sevim, G. (2018) "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ZİHİN KURAMI BECERİLERİNİN İNCELENMESİ", Uluslararası IV Çocuk Gelişimi Kongresi , (Kasım 2018) 
Gözün-Kahraman, Ö., Ergenci, B. (2018) "24- 48 Ay Çocuklarda Görülen Problem Davranışların Ebeveyn Görüşleri Açısındanİncelenmesi", 2. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018) , (Mart 2018) 
Gözün-Kahraman, Ö., Yuvacı, M., Demirbaş, N. (2018) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Ev Ziyaretleri Uygulamalarına İlişkin Görüşleri", II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , (Mart 2018) 
Gözün-Kahraman, Ö., Yuvacı, M. (2018) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Ev Ziyaretleri Uygulamalarına İlişkin Görüşleri", II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi", II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , Antalya, Türkiye, (Mart 2018) 
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P., Kılınç, N. (2018) "Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği’nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması", II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , (Mart 2018)  
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P., Kılınç, N. (2018) "Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği’nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması", 2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , (Mart 2018) 
Devlet, M., Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2017) "5-6 Yaş Çocuklarının Çocuk Hakları ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Hikaye Tamamlama Tekniği Kullanılarak İncelenmesi", Uluslararası Çocuk Hakları Kongresi , Düzce, Türkiye, (Aralık 2017) 
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş., Yuvacı, M. (2017) "Ebeveynlerin Çocuk Haklarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi", ULUSLARARASI ÇOCUK HAKLARI KONGRESİ , Düzce, Türkiye, (Aralık 2017) 
Gözün-Kahraman, Ö., Ceylan, Ş. (2017) "0-3 Yaş Grubu Çocukların Uyku Alışkanlıklarının Belirlenmesi", 1. Uluslararsı Sağlık Bilimleri Kongresi , (Haziran 2017) 
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö. (2017) "Hemşire Ve Ebelerin Bebeğin Gelişimini Desteklemeye Yönelik Davranışını Belirleme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması", 1.Ulusararası Sağlık Bilimleri Kongresi , (Haziran 2017) 
Ceylan, Ş., Gözün-Kahraman, Ö., Ülker, P. (2014) "Annelerin Erken Çocukluk Dönemine Bakış Açısı", Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2014)  
Aksoy, A.B., Kılıç, Ş., Gözün-Kahraman, Ö. (2009) "Büyük Ebeveynlik Rolleri ve Çocuk Yetiştirme Uygulamaları", II. Uluslararası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi , (Aralık 2009) 
Aksoy, A.B., Kılıç, Ş., Gözün-Kahraman, Ö. (2009) "Büyük annelerin büyük ebeveynlik rolleri ve çocuk yetiştirme uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi", Hacettepe Üniversitesi Uluslar arası Katılımlı 2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi , (pp. 434-439), Türkiye, (Eylül 2009) 
Gözün-Kahraman, Ö., Yıkmış, N., Yıkmış, A. (2005) "Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmen Özelliklerine Sahip Olma Durumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.", . XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. , Denizli, Türkiye, (Eylül 2005)   
Derdiyok, Z.S., Gözün-Kahraman, Ö. (2023) "Dışsallaştırılmış ve Diğer Davranış Sorunları", Kitap: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI - Riskler ve Koruyucu Faktörler-Sorunlar ve Müdahaleler, Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-397-197-7   
Gözün-Kahraman, Ö., Pekdoğan, S. (2023) "İçselleştirilmiş Davranış Sorunları", Kitap: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI Riskler ve Koruyucu Faktörler- Sorunlar ve Müdahaleler, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 269 / 297, ISBN: 978-625-397-197-7  
Gözün-Kahraman, Ö., Korkut, A. (2023) "DESTEKLEYICI DIĞER MÜDAHALELER", Kitap: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI:Riskler ve Koruyucu Faktörler-Sorunlar ve Müdahaleler, Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 607 / 671, ISBN: 978-625-397-197-7  
Arabacı, N., Özyürek, A., Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Examination of Parents' Child Love and Tolerance (2. Bölüm)", Kitap: Academic Researches and Studies in Sciences, Sofia/Bulgaristan : Sofia, St. Kliment Ohridski University Press, Bölüm Sayfaları: 17 / 31, ISBN: 978-954-07-5555-7  
Gözün-Kahraman, Ö., Begde, Z. (2022) "Bilişsel Gelişim", Kitap: Çocuk Gelişimi I-II, Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 55 / 88, ISBN: 978-605-033-136-3  
Gözün-Kahraman, Ö., Korkut, E.S. (2022) "Dijital Dünyanın Çocuğun Gelişimine Etkileri", Kitap: Dijital Çağda Çocuk ve Ebeveyn Olmak, : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 57 / 99, ISBN: 978-625-417-899-3  
Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Dijital Çağda Çocuk Olmak", Kitap: Dijital Çağda Çocuk ve Ebeveyn Olmak, Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 2 / 29, ISBN: 978-625-417-899-3  
Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Sosyal-Bilişsel Unsurlar Bağlamında Saldırganlık ve Zorbalık (Bölüm 6)", Kitap: Küçük Çocuklarda Saldırganlık ve Zorbalık, Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 145 / 171, ISBN: 978-625-406-859-1  
Gözün-Kahraman, Ö. (2022) "Erken Çocukluk Döneminde Gelişim", Kitap: ÖABTT2022 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ AKADEMİK TECRÜBE, : Yediiklim Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 39 / 131, ISBN: 978-605-289-985-4  
Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "Bebeklik Döneminde Hareket Becerileri ve Desteklenmesi: Refleksler ve İlkel Hareketler Dönemi (0-2 yaş)", Kitap: ÇOCUKLARDA HAREKET GELİŞİMİ VE DESTEKLENMESİ, : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-439-089-0  
Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "Kültür ve Çocuk", Kitap: FARKLI KÜLTÜRLERDE AİLE VE ÇOCUK, : VİZE YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-7103-527  
Gözün-Kahraman, Ö. (2021) "ÇOCUKLARDA UYKU PROBLEMELERİNE YÖNELİK MÜDAHALE UYGULAMALARI", Kitap: GELİŞİMSEL MÜDAHALE: OLGULARLA KURAMDAN UYGULAMAYA, : HEDEF CS, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-7965-38-5  
Gözün-Kahraman, Ö., Yuvacı, M. (2019) "Baba Katılımı", Kitap: Aile Eğitimi, : Hedef Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 9786059877831  
Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "0-3 Yaş Çocuklarda Özbakım Becerilerinin Gelişimi", Kitap: Bebeklik Dönemi Gelişim ve Eğitim, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 164 / 190, ISBN: 978-605-241-959-5  
Pekdoğan, S., Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "Abuse of Children with Disabilities", Kitap: Current Trends in Special Education, Litvanya : SRA, Bölüm Sayfaları: 117 / 134, ISBN: 978-605-69709-6-2  
Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "Erken Müdahalenin Planlanması", Kitap: Çocukluk Döneminde Erken Müdahale, : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-033-071-7   
Gözün-Kahraman, Ö., Atav, P.Ü. (2019) "ÇOCUK GELİŞİMİNDE KESİŞEN NOKTALAR I: KÜLTÜR, OKUL OLGUNLUĞU, ÖZBAKIMBECERİLERİ", Kitap: Gelişim Bağlamında Yaşamın İlk YıllarıERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM, : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-7647-92-4  
Gökşen, E., Gözün-Kahraman, Ö. (2019) "OKUL ÖNCESĠ DÖNEM ÇOCUKLARININ DUYGUDÜZENLEME BECERĠLERĠNĠN ĠNCELENMESĠ", Kitap: TOPLUMSAL DEĞİŞİMİN EĞİTİM, MİMARİ, EDEBİYAT veKADIN HAYATINA ETKİLERİ, Türkiye : DORA Basım-Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-247-152-4  
Gözün-Kahraman, Ö., Şahin, D. (2018) "Çocuk İhmal ve İstismarı", Kitap: Çocuk Hakları, Türkiye : Hedef CS Basın Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-80-0  
Gözün-Kahraman, Ö., Ulusoy, R.U. (2018) "Davranışsal Müdahale", Kitap: Davranış Yönetimi, Türkiye : Hedef CS Basın Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-82-4  
Gözün-Kahraman, Ö. (2018) "Vygotsky’nin Sosyo-Kültürel Kuramı", Kitap: Gelişim Kuramları, Ankara/Türkiye : Hedef CS Basın Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-68-8  
Gözün-Kahraman, Ö. (2018) "Bireysel Destek Planı", Kitap: Gelişimsel Destek Programları: Tanımlar ve Programlar, Türkiye : Hedef CS Basın Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-79-4  
Gözün-Kahraman, Ö., Demirbaş, N. (2018) "Eğitimde Yaratıcılık", Kitap: GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK, Türkiye : Hedef Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-81-7  
Gözün-Kahraman, Ö., Demirbaş, N. (2018) "Eğitimde Yratıcılık", Kitap: Yaratıcılık Rehberi: Gelişimsel ve Eğitimsel Alanlarda Yaratıcılık, Türkiye : Hedef CS Basın Yayın, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9877-81-7  
Gözün-Kahraman, Ö. (2018) "Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi", Kitap: Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler, : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-2234-91-4  
Gözün-Kahraman, Ö. (2016) "Özel Gereksinimli Çocuklar ve Ailelerinin Desteklenmesi", Kitap: Aile Eğitimi, Türkiye : Anadolu Üniversitesi Yayınları, Bölüm Sayfaları: / ,  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI: Riskler ve Koruyucu Faktörler Sorunlar ve Müdahaleler, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) Dijital Çağda Çocuk ve Ebeveyn Olmak, 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) Çocuk Gelişimi I-II, 2019, Editör
(Uluslararası - Kitap) Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları, 2019, Editör
(Ulusal - ) Her Gün Erken Müdahale, 2017, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2016
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Konusunda Bilgilendirilmelerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının Değişimindeki Etkililiği 0 0 0 7 10 12 2 0 0 31
2 BİLİMİ YARATAN DUYGU ÇOCUKLARIN FEN VE DOĞAYA İLİŞKİN KONULARDAKİ BİLGİ VE MERAKLARI 0 0 0 8 3 2 5 0 0 18
3 0 3 yaş arası çocukların gelişimsel değerlendirmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi 0 0 0 6 3 4 4 0 0 17
4 Asya Kültürlerinde Ebeveynlik Stilleri ve Uygulamaları 0 0 0 4 1 1 5 0 0 11
5 İlköğretim Müfettişlerinin Kaynaştırma Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerileri 0 0 0 6 1 0 1 2 0 10
6 0-3 Yaş Grubu Çocukların Uyku Alışkanlıklarının Belirlenmesi 1 0 0 3 2 1 2 0 0 9
7 Öğretmen Adaylarının Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranış Eğilimlerinin İncelenmesi 0 0 0 3 2 2 1 0 0 8
8 Engelli Kardeşe Sahip Olan Çocukların Engelli Kardeşleriyle Deneyimlerine İlişkin Görüşleri 0 0 0 2 0 3 2 0 0 7
9 OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINDA BAĞLANMA VE BENLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ 0 0 0 1 2 0 4 0 0 7
10 Gelişimsel Geriliği Olan Bebeğe Sahip Annelerin Yaşadıkları Sürece İlişkin Görüşlerinin ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi 0 0 0 2 0 3 1 0 0 6
11 Annelerin Erken Çocukluk Dönemine Bakış Açısı 0 0 0 1 0 0 3 0 0 4
12 Çocukların Meraklarına İlişkin Annelerin ve Öğretmenlerin Düşünceleri BilimKavramı 0 0 0 3 1 0 0 0 0 4
13 Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Mizaç Özellikleri ve Baba-Çocuk İletişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 1 0 0 1 0 1 1 0 0 4
14 Uyku Eğitim Programının bebeklerin uyku alışkanlıkları üzerindeki etkisi 0 0 0 2 0 0 2 0 0 4
15 Aile Eğitimi 0 0 0 0 2 0 1 0 0 3
16 Çocukluk Ölçeği’nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 0 0 1 2 0 0 3
17 Ergenlerin Algıladıkları Ebeveyn İzleme ve Destek Davranışları 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
18 Ergenlerin Algıladıkları Ebeveyn İzleme ve Destek Davranışları 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
19 HER GÜN ERKEN MÜDAHALE! - Küçük Çocuklar ve Ailelerine Yönelik Günlük Rutinlere Yerleştirilmiş Etkinlikler 0 0 0 0 0 0 2 1 0 3
20 OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI İLE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ 0 0 0 1 1 1 0 0 0 3
21 Okul öncesinde uzaktan eğitimin öğretmen, veli ve çocuk açısından değerlendirilmesi 0 0 0 1 0 2 0 0 0 3
22 Sağlık Personelinin Erken Müdahale Konusunda Annelerle Yaptıkları Çalışmalara İlişkin Değerlendirmeleri 0 0 0 0 1 1 1 0 0 3
23 Erken Çocukluk Dönemi Otizm TaramasınınÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
24 Hergün Erken Müdahale! Küçük Çocuklar ve Ailelerine Yönelik Günlük Rutinlere Yerleştirilmiş Etkinlikler 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
25 Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Zihin Kuramı ve Akran İlişkileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
26 SAĞLIK PERSONELİNİN ERKEN MÜDAHALE KONUSUNDA ANNELERLEYAPTIKLARI ÇALIŞMALARA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
27 Temperament scale for children: reliability and validity study 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
28 Aile Eğitimi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
29 Aile Eğitimi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
30 An Investigation of the Relationship between Toddlers’ Social-Emotional Development and Their Parents’ Self-Efficacy 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
31 Annelerin Erken Çocukluk Dönemine Bakış Açısı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
32 Bebeklik Dönemi Gelişim ve Eğitim 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
33 Down Sendromlu Bir Okul Öncesi Kaynaştırma Öğrencisinin Oyun Davranışlarının İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
34 Gelişim Kuramları 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
35 GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
36 Okul Öncesi Çocuğa Sahip Annelerin Sosyal Medya Bağımlılığı ile Aile İşlevselliği Arasındaki İlişki 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
37 Okul Öncesi Dönemde Zihin Kuramı Gelişimi ve Desteklenmesi: Kendini ve Diğerlerini Anlama 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
38 Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmen Özelliklerine Sahip Olma Durumlarının Belirlenmesi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
39 Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çocuk Gelişimci Olmak 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
(1997) "EV EKONOMİSİ YÜKSEKOKULU BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ" HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
(1997) "İHSAN DOĞRAMACI ÜSTÜN BAŞARI ÖDÜLÜ" HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Karabük Üniversitesi
2014 - 2019 22
Pelin Ülker
Karabük Üniversitesi
2014 - 2019 11
Karabük Üniversitesi
2020 - 2024 9
Karabük Üniversitesi
2017 - 2019 8
Zeynep Sena Derdiyok
Düzce Üniversitesi
2022 - 2024 6
Şükran Kılıç
Aksaray Üniversitesi
2008 - 2019 6
Ayşe Belgin Aksoy
Gazi Üniversitesi
2008 - 2019 6
Nida Kılınç
-
2018 - 2020 6
Nalan Arabacı
Ordu Üniversitesi
2021 - 2023 5
Serpil Pekdoğan
İnönü Üniversitesi
2019 - 2023 4
Karabük Üniversitesi
2022 - 2023 3
Ahmet Yıkmış
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2005 - 2006 3
Emrullah Can Yavuz
Kırklareli Üniversitesi
2021 - 2022 3
Songül Dakak
Karabük Üniversitesi
2021 - 2024 3
Ayşe Korkut
-
2023 3
Derya Şahin
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
2018 - 2021 3
Müdriye Yıldız Bıçakçı
Ankara Üniversitesi
2017 2
Nihan Demirbaş
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi
2018 - 2022 2
Hatice Keser
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
2022 - 2023 2
Ayşe Korkut
T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
2024 - 2025 2
Nermin Yıkmış
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
2005 - 2006 2
Büşra Ergenci
-
2018 2
Elif Gökşen
-
2019 - 2021 2
Intan Puspıtasarı
-
2024 2
İlayda Nur Ertaş
-
2020 2
Nihan Demirbaş
-
2018 2
Rabia Eliçora
-
2020 2
Rabia Uğur Ulusoy
-
2018 - 2019 2
Karabük Üniversitesi
2015 1
Karabük Üniversitesi
2018 1
Karabük Üniversitesi
2022 1
Gökçe Kurt
İnönü Üniversitesi
2013 1
Gülümser Gültekin Akduman
Gazi Üniversitesi
2019 1
Neslihan Avcı
Gazi Üniversitesi
2019 1
Nihan Koran
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2019 1
Ayşe Güler Küçükturan
Sakarya Üniversitesi
2002 1
Şenay Şirin
-
2023 1
Elif Sultan Korkut
-
2022 1
Serhat Sevgi
-
2015 1
Berrin Dinç
Anadolu Üniversitesi
2019 1
Arzu Arıkan
Anadolu Üniversitesi
2019 1
Kasım Karataş
Hacettepe Üniversitesi
2019 1
Deniz Sökmez
Karabük Üniversitesi
2024 1
Elif Korkmaz
T.C. Sağlık Bakanlığı
2016 1
Esra Özçetin
Karabük Üniversitesi
2024 1
Esra Yazgan
Karabük Üniversitesi
2024 1
Merve Karagöz
Karabük Üniversitesi
2024 1
Sevim Gürleyik
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
2019 1
Ayça Kaya
-
2021 1
Cansu Ünal
-
2021 1
Fatma Güngören
-
2023 1
Gürleyik Sevim
-
2018 1
Hatice Keser
-
2022 1
Hilal Sultan Şenol
-
2020 1
Kamile Büşra Ergenci Basınlı
-
2020 1
Mamiyet Devlet
-
2017 1
Muhammad Hidayat
-
2024 1
Neslihan Evirgen Geniş
-
2018 1
Neşe Karadayı
-
2015 1
Ramadhani Uswatun Khasanah
-
2024 1
Ruhigül Turan
-
2020 1
Suad Gümüş Sakallı
-
2019 1
Ural Nadir
-
2019 1
Yayla Şehnaz
-
2017 1
Yıkmış Nermin
-
2006 1
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
580.
52592 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
580.
38757 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
44.
188 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Tıp ve Sağlık Bilimleri 52592
YÖKSİS Temel Alan Sağlık Bilimleri Temel Alanı 38757
YÖKSİS Bilim Alanı Çocuk Gelişimi 188
Anahtar Kelimeler Çocuk Gelişimi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 160 100 50 350 535 90 460 383 317 105 30
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 758 . 801 . 862 . 544 . 352 . 805 . 537 . 543 . 552 . 730 . 580 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 757 . 801 . 862 . 544 . 352 . 805 . 537 . 543 . 552 . 730 . 580 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 8 . 20 . 35 . 10 . 2 . 34 . 3 . 5 . 7 . 39 . 44 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 9 5 6 17 16 8 19 16 14 7 2
Toplam Makale 9 4 1 3 5 3 3 8 6 7 2
Toplam Kitap 0 1 1 6 8 0 9 7 6 0 0
Toplam Bildiri 0 0 4 8 3 5 7 1 2 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 3 1 1 3 4 2 2 6 6 3 0
Makale (Ulusal) 6 3 0 0 1 1 1 2 0 4 2
Kitap Yazarlığı 0 0 1 0 2 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 0 6 6 0 9 7 6 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 4 8 3 5 7 1 2 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri