Proje Ekibi (1) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | KBÜBAP-21-DS-017 |
Proje Konusu | Son yıllarda tüm dünyada hızla artan ulaşım imkanları ve ulaşım talebine paralel olarak trafik kazlarına bağlı ölüm, yaralanma ve maddi kayıplar da her geçen gün hızla artmakta ve araştırmacıları sorunun çözümüne yönelik birtakım önlemler almaya yöneltmektedir. Bu önlemlerden biri de pasif karayolu güvenlik sistemi olarak ifade edilen oto korkuluklar olup çelik, uygulamada beton, ahşap ve hibrit malzemelerden oluşan muhtelif oto korkuluk türleri bulunmaktadır. Karayoluna paralel olarak konumlandırılmalarına rağmen özellikle yaya yolları gibi alanlarda yolun karşı tarafına geçmeye olanak sağlayan türdeki sabit mantar tipi oto korkuluklar literatürde yer almasına karşın ülkemizde kullanılan sistemler incelendiğinde herhangi bir standardizasyonun bulunmadığı görülmüştür. Buradan hareketle detayları verilen sabit mantar tipi bir oto korkuluğun BSI PAS 68:2013 ve PAS 69:2013 standartları doğrultusunda pandül çarpışma testleri gerçekleştirilerek performansı değerlendirilecek ve tasarım optimizasyonları gerçekleştirilecektir. Sonuç olarak karayolları kenarlarında yer alan riskli alanların (çocuk oyun alanları, okul bölgeleri, kaldırımlar, akaryakıt tesisleri, altyapı tesislerine ait yer üstü sabit tesisler) korunmasına ve bu anlamdaki standartlaşma çalışmalarına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. Ayrıca söz konusu riskli alanlarda trafik kazlarına bağlı olarak ortaya çıkan can ve mal kayıplarının azaltılması, kaza sebebiyle özellikle akaryakıt istasyonları ve altyapı hatlarına ait yer üstü tesislerde yaşanabilecek patlama, yangın vb. sorunların önlenmesi ayrıca kazanın sebep olacağı hasarın giderilmesi esnasında altyapı hizmetlerinin (doğalgaz, elektrik vb.) aksamasının önlenmesi hedeflenmektedir. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 01-04-2021 |
Bitiş Tarihi | 24-11-2021 |