Yazarlar (3) |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu çalışma 4-DOF yarım araç dinamik fiziksel modeli kullanarak oluşturulmuş demiryolu aracı vebasit mesnetli sınır şartlarına sahip Euler-Bernoulli kirişinde meydana gelen aşırı titreşimleri problemformülasyonunu etkileyen bazı sınırlamalar dikkate alarak incelemektedir. Pasif süspansiyon sistemlerigibi geleneksel süspansiyon sistemleri dışında, bu aşırı titreşimleri azaltmak için, demiryolu boji vagonununbirincil süspansiyon sistemine aktif bir süspansiyon sistemi tasarlanmış ve eklenmiştir. Daha sonra bu aktifsüspansiyon sistemlerini kontrol etmek için PID ve SMC tabanlı bir kontrol algoritması düşünülmüştür.Demiryolu boji vagonu ve esnek Euler-Bernoulli köprü kirişinin birleşik hareket denklemi, aktifsüspansiyon sistemi ile zaman alanında Hamilton prensibi ile elde edilmiştir. Son olarak, PID ve SMCalgoritması ile aktif süspansiyon sisteminin bu aşırı titreşimler üzerindeki etkisini göstermek için birbilgisayar simülasyonu uygulanmış ve sonuçlar karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Sonuç olarak,maksimum demiryolu aracı boji düşey yer değiştirmesi ve düşey ivme önemli ölçüde azaltılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Demiryolu Mühendisliği |
Dergi ISSN | 2149-1607 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Sayı | 14 |
Doi Numarası | 10.47072/demiryolu.937508 |