img
img
Design of the Active Control Algorithm to Reduction of the Vibrations due to InteractionHigh-Speed Railway Vehicle Bogie and Structure     
Yazarlar (3)
Mehmet Akif Koç
Türkiye
Mustafa Eroğlu
Türkiye
Prof. Dr. İsmail ESEN Prof. Dr. İsmail ESEN
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma 4-DOF yarım araç dinamik fiziksel modeli kullanarak oluşturulmuş demiryolu aracı vebasit mesnetli sınır şartlarına sahip Euler-Bernoulli kirişinde meydana gelen aşırı titreşimleri problemformülasyonunu etkileyen bazı sınırlamalar dikkate alarak incelemektedir. Pasif süspansiyon sistemlerigibi geleneksel süspansiyon sistemleri dışında, bu aşırı titreşimleri azaltmak için, demiryolu boji vagonununbirincil süspansiyon sistemine aktif bir süspansiyon sistemi tasarlanmış ve eklenmiştir. Daha sonra bu aktifsüspansiyon sistemlerini kontrol etmek için PID ve SMC tabanlı bir kontrol algoritması düşünülmüştür.Demiryolu boji vagonu ve esnek Euler-Bernoulli köprü kirişinin birleşik hareket denklemi, aktifsüspansiyon sistemi ile zaman alanında Hamilton prensibi ile elde edilmiştir. Son olarak, PID ve SMCalgoritması ile aktif süspansiyon sisteminin bu aşırı titreşimler üzerindeki etkisini göstermek için birbilgisayar simülasyonu uygulanmış ve sonuçlar karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Sonuç olarak,maksimum demiryolu aracı boji düşey yer değiştirmesi ve düşey ivme önemli ölçüde azaltılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Demiryolu Mühendisliği
Dergi ISSN 2149-1607
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Sayı 14
Doi Numarası 10.47072/demiryolu.937508