img
img
EVALUATION OF THE BUSINESS MODELS INTERNET ENTERPRISES IN TURKEY    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Prof. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İş modeli temelde üç sorunun cevabına odaklanmaktadır. Hangi tüketiciye değer sunulacak? Hangi değer sunulacak? Nasıl gelir elde edilecek? İş modeli ile ilgili çalışmalar daha öncesinde başlamasına rağmen internet girişimlerinin oluşmasıyla yoğunlukla tartışılmaya başlamıştır. İnternet; girişimlerin müşteriye erişimlerini kolaylaştırdı, maliyetlerini düşürdü ve gelirlerini çeşitlendirme olanağı sağladı. Ancak internetle birlikte işletmelerin rakiplerinin sayısında hızlı bir artış oldu. Bu durum onların rekabetçi olabilmek için iş modellerinde yenilik yapmaya zorladı. Araştırmanın amacı Türk internet girişimlerinin iş modellerinin belirlenerek onların başarı ve başarısızlıkları ile iş modellerinin ilişkisini tespit etmektir. Araştırmada işletmelerin iş modelleri vaka çalışması yaklaşımı ile incelenmiştir. Çalışma kapsamında 5 internet girişimcisi ile mülakat yapılarak iş modelleri belirlenmiştir. Bu araştırmanın sonucu Türk girişimcileri mümkün olan en düşük maliyetle çalışmak zorunda kalmaktadırlar. Düşük maliyetle çalışma sebepleri a) Türkiye görece küçük bir pazardır, b) Türk kullanıcılar ücretli hesapları tercih etmemektedir, c) Türk girişimciler bazı gelir modellerinin uygun olmadığına inanmaktadırlar, d) yatırımcıların sayısı az ve bazı iş modellerine karşı önyargıları bulunmaktadır. Araştırmanın bir diğer sonucu ise girişimcilerin başarı şansını üç faktör artırmaktadır: a) iş modelinden esinlenilecek lider bir girişim varsa, b) kurumsal müşterilere satış yapıyorsa ve c) yatırım alabiliyorsa başarı şansı artmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yönetim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2147-9771
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCOHOST, IBR
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 18
Sayı 35
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş