Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tüketici yenilikçiliği, literatürde yenilikçilik eğilimi, ilgi alanına özel yenilikçilik ve yenilikçi davranış boyutlarıyla tartışılmaktadır. Yenilikçi tüketiciler; yenilikleri daha fazla takip etme, daha kolay benimseme ve çevresindeki kişilere de tanıtma eğiliminde olmaları sebebiyle, diğer tüketicilere göre pazarlama disiplini açısından daha fazla öneme sahiptirler. Bu çalışmada tüketici yenilikçiliğinin ne olduğu, tarihsel süreçte nasıl değişim gösterdiği ve nasıl ölçülmeye çalışıldığı üzerinde durulmuştur. Ayrıca literatürde henüz çözülemeyen problemler üzerinde durularak araştırmacılar için gelecekte yapacakları çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS, EBSCOHOST, TÜBİTAK(SBVT) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1 / 20 |
Makale Linki | http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/IIBD/article/view/7724/7536 |