img
img
Tüketici Yenilikçiliği   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Prof. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Şükrü Akdoğan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Tüketici yenilikçiliği, literatürde yenilikçilik eğilimi, ilgi alanına özel yenilikçilik ve yenilikçi davranış boyutlarıyla tartışılmaktadır. Yenilikçi tüketiciler; yenilikleri daha fazla takip etme, daha kolay benimseme ve çevresindeki kişilere de tanıtma eğiliminde olmaları sebebiyle, diğer tüketicilere göre pazarlama disiplini açısından daha fazla öneme sahiptirler. Bu çalışmada tüketici yenilikçiliğinin ne olduğu, tarihsel süreçte nasıl değişim gösterdiği ve nasıl ölçülmeye çalışıldığı üzerinde durulmuştur. Ayrıca literatürde henüz çözülemeyen problemler üzerinde durularak araştırmacılar için gelecekte yapacakları çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS, EBSCOHOST, TÜBİTAK(SBVT)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 27
Sayı 2
Sayfalar 1 / 20
Makale Linki http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/IIBD/article/view/7724/7536
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 16

Paylaş