Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Her toplumda sahip olunan üst kültür yanı sıra etnik kökene, ait olunandini gruplara (mezheplere), yaşanılan yöreye göre farklı alt kültürler debulunmaktadır. Kültürdeki bu etnik ya da bölgesel farklılıklar işgörenleriniş yapma biçimlerinde, müşteri ile ilişkilerinde, örgüt kültüründe veörgütsel davranışta farklılıklara neden olabilmektedir. Bu çalışmanıntemel amacı, Hofstede’nin kültürel boyutlarının bölgesel olarak farklılaşıpfarklılaşmadığını belirlemektir. Bu amaçla Hofstede’nin değerler anketikullanılarak (VSM 2013) farklı bölgesel kültürleri temsil eden Şanlıurfave Trabzon illerinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinde çalışan 373işgören üzerinde ampirik bir çalışma yapılmıştır. Elde edilen veriler GeertHofstede tarafından geliştirilen formüller kullanılarak hesaplanmış veiki ilden elde edilen değerler karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Eldeedilen değerler ayrıca Hofstede tarafından hesaplanan ulusal (Türkiye)değerlerle de karşılaştırılmıştır. Araştırmada, Trabzon ve Şanlıurfa’dakiotel çalışanlarının kültürel değerleri arasında tüm boyutlarda anlamlıfarklılıklar olduğu; bu farklılıkların bireysellik / kollektiflik, belirsizliktenkaçınma boyutlarında oldukça belirgin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Şanlıurfa’nın, Trabzon ile kıyaslandığında daha yüksek belirsizliktenkaçınma ve bireysellik değerlerine sahip olduğu belirlenmiştir. Çalışmadaayrıca cinsiyet, yaş ve eğitim durumu değişkenlerine göre Trabzon veŞanlıurfa’da otel işletmelerinde çalışanların kültürel boyutları arasında daanlamı farklılıklar belirlenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Economy Culture and Society |
Dergi ISSN | 2602-2656 Wos Dergi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2019 |
Doi Numarası | 10.26650/JECS2019-0033 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/jecs/issue/55581/649167 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |