Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kocaeli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, yapay zekâ teknolojilerinin dijital pazarlama trendlerini nasıl dönüştürdüğünü inceleyerek, 2010-2024 yılları arasındaki scopus indeksinde taranmış akademik yayınlara odaklanmaktadır. Yapay zekanın pazarlama alanındaki yükselişi ile, pazarlama stratejilerini optimize etme ve veri analizi kapasitelerini artırmada önemli bir etki oluşturmuştur. Çalışmanın amacı, yapay zekâ ve dijital pazarlama kesişimindeki mevcut araştırma eğilimlerini, temel bulguları ve gelecekteki potansiyel alanları bibliyometrik bir yaklaşımla değerlendirmektir. Çalışmanın analizi "R" programının bibliometrix eklentisi kullanılarak yapılmıştır. Scopus veri tabanlarından elde edilen makaleler, belirlenen anahtar kelimelerle filtrelenip, sıklık, alıntı sayısı, yazarlar, kaynaklar ve konuları temel alarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, eş-ortaklık analizi, ağ analizi ve trend analizi gibi yöntemler kullanılarak, literatürdeki ana akımlar ve ilişkiler ortaya konuşmuştur. Bulunan sonuçlar, yapay zekânın dijital pazarlama alanında giderek artan bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | JOURNAL OF EMERGING ECONOMIES AND POLICY |
Dergi ISSN | 2651-5318 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 75 / 90 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/joeep/issue/80751/1417199 |