img
img
Digital Marketing Trends Reshaped by Artificial Intelligence: A Bibliometric Approach     
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Öznur Aktaş
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, yapay zekâ teknolojilerinin dijital pazarlama trendlerini nasıl dönüştürdüğünü inceleyerek, 2010-2024 yılları arasındaki scopus indeksinde taranmış akademik yayınlara odaklanmaktadır. Yapay zekanın pazarlama alanındaki yükselişi ile, pazarlama stratejilerini optimize etme ve veri analizi kapasitelerini artırmada önemli bir etki oluşturmuştur. Çalışmanın amacı, yapay zekâ ve dijital pazarlama kesişimindeki mevcut araştırma eğilimlerini, temel bulguları ve gelecekteki potansiyel alanları bibliyometrik bir yaklaşımla değerlendirmektir. Çalışmanın analizi "R" programının bibliometrix eklentisi kullanılarak yapılmıştır. Scopus veri tabanlarından elde edilen makaleler, belirlenen anahtar kelimelerle filtrelenip, sıklık, alıntı sayısı, yazarlar, kaynaklar ve konuları temel alarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, eş-ortaklık analizi, ağ analizi ve trend analizi gibi yöntemler kullanılarak, literatürdeki ana akımlar ve ilişkiler ortaya konuşmuştur. Bulunan sonuçlar, yapay zekânın dijital pazarlama alanında giderek artan bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı JOURNAL OF EMERGING ECONOMIES AND POLICY
Dergi ISSN 2651-5318
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2024
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 75 / 90
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/joeep/issue/80751/1417199
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş