img
img
Sosyal medya reklam platformu seçimi üzerine yeni bir oyun - teorik yaklaşım    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Furkan GÖKTAŞ Doç. Dr. Furkan GÖKTAŞ
Türkiye
Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İşletmeler pazardaki konumu korumak ya da pazar payını artırmak için birçok pazarlama iletişimi çabalarından yararlanmaktadır. Bir pazarlama iletişimi aracı olan reklam kampanyası, sosyal medya platformlarında uygulandığında işletmelerin bütçelerinde bir gider olacaktır. Bu çalışmanın amacı bir gerçek dünya problemi için sosyal medya reklam platformu seçiminin bütçe perspektifi açısından incelenmesidir. Bu kapsamda oyun teorisine dayanan yeni bir bulanık çok kriterli karar verme (ÇKKV) yaklaşımı önerilmiştir. Bu yaklaşım Oyun - Teorik Bulanık Değerlendirme Sistemi (G-FES) olarak adlandırılmıştır. G-FES ile yapılan uygulamada Twitter platformuna en yüksek kaynağın ayrılması gerektiği bulunmuştur. Öte yandan bu sonuçlar ilgili şirket ve uzmanlar özelinde olup genelleştirilemez. Literatürdeki çalışmaların sonuçları birbirlerinden farklıdır. Beklediğimiz üzere, bu çalışmada elde edilen sonuçlar için de benzer durum geçerlidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Operations Management
Dergi ISSN 2630-6433
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 60 / 72
Doi Numarası 10.56554/jtom.1280848
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/jtom/issue/85780/1280848
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Sosyal medya reklam platformu seçimi üzerine yeni bir oyun - teorik yaklaşım

Paylaş