img
img
The Relationship Between Electronic Word-of-Mouth Marketing and Consumption Types: The Moderating Role of Income      
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK Doç. Dr. Mehmet GÖKERİK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
eWOM, günümüz dijital çağında tüketicilerin ürün ve hizmetleri değerlendirmek, deneyimlerini paylaşmak ve önerilerde bulunmak için kullandığı güçlü bir iletişim aracıdır. Tüketiciler artık çevrimiçi platformlarda, sosyal medya, forumlar ve inceleme siteleri gibi ortamlarda eWOM yoluyla ürünleri ve hizmetleri hakkında görüşlerini açıkça ifade etmektedirler. Bu nedenle, eWOM'un tüketici davranışları üzerindeki etkilerini anlamak, pazarlama stratejilerinin şekillendirilmesi açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu makale, eWOM'un özellikle gösterişçi tüketim ve sembolik tüketim ile nasıl ilişkilendirildiğini ve bu ilişkilerin gelir düzeyi tarafından nasıl düzenlendiğini incelemektedir. Bu çalışma, elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın (eWOM) gösterişçi tüketim ve sembolik tüketim ile olan ilişkisini ve gelirin bu ilişkideki düzenleyici rolünü incelemeyi amaçlamıştır. Bu kapsamda Karabük ilinde yaşayan 455 katılımcı üzerinde gerçekleştirilen bir anket çalışması, Amos 20 ve SPSS Process 21 programlarıyla analiz edilip, sonuçlar incelenmiştir. Sonuçlar incelendiğinde, eWOM'un her iki tüketim türünü de etkilediğini doğrulamıştır. Ancak, gelirin bu ilişkideki düzenleyici etkileri farklıdır. Sembolik tüketim açısından, gelirin düzenleyici bir rolü bulunmamaktadır, yani tüketicilerin sembolik ürün veya hizmetlere olan ilgisi gelir düzeyine bağlı olarak değişmemektedir. Ancak, gösterişçi tüketimde yüksek gelire sahip bireylerin, eWOM'u daha fazla dikkate aldığı ve bu tüketim biçimini daha sık tercih ettiği gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İzmir İktisat Dergisi
Dergi ISSN 1308-8505
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 39
Sayı 3
Sayfalar 772 / 793
Doi Numarası 10.24988/ije.1415208
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24988/ije.1415208