img
img
Coğrafi İşaretli Ürünlerin Markalaşma Algısı Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Hilal UYGURTÜRK Doç. Dr. Hilal UYGURTÜRK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Şeyma Nur Güner
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencileri tarafından coğrafi işaretli ürünlerin markalaşma algısının tespitedilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin marka algısının demografik değişkenlere göre farklılaşıpfarklılaşmadığı incelenmiştir. UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Safranbolu sahip olduğu kültüreldeğerler ve ürünler açısından coğrafi ürünlerin markalaşması açısından önem taşımaktadır. Bu nedenle çalışmaSafranbolu özelinde gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Çalışmada Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilere anketuygulanmıştır. Verilerin analizinde t- testi ve ANOVA yöntemleri kullanılmıştır.Bulgular: Ulaşılan sonuçlara göre, markalaşmaya ilişkin algının bölüme göre farklılaştığı, yaşa göre kısmenfarklılaştığı tespit edilmiştir. Diğer demografik değişkenler açısından coğrafi işaretli marka algısına yönelikherhangi bir farklılık bulunmamıştır.Özgünlük: Tüketicilerin satın alma kararlarında coğrafi işaretli ürünler hakkındaki düşünceleri, algıları vefarkındalıkları araştırılması gereken bir konu niteliği taşımaktadır. Gençlerin bilgilenmesi ve farkındalıkdüzeylerinin arttırılması açısından bu alanda yapılacak çalışmanın yararlı olacağı ve sonraki çalışmalara ışıktutacağı düşünülmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1303-5495
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2021
Cilt No 20
Sayı 40
Sayfalar 377 / 394
Doi Numarası 10.46928/iticusbe.779782
Makale Linki http://dx.doi.org/10.46928/iticusbe.779782
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Coğrafi İşaretli Ürünlerin Markalaşma Algısı Üzerine Bir Araştırma

Paylaş