Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Turizm sektöründe müşteri tercihleri, özellikle de otel tercihleri önemli bir konudur. Otel tercihi, pek çokfaktörü bünyesinde barındıran çok kriterli bir karar verme problemidir. Bu çalışmada Antalya ili Kemerilçesinde bulunan 5 yıldızlı otel işletmelerinden belirli kriterlere göre seçilenler analize dahil edilmişve potansiyel müşteriler için otellerin tercih edilme sıralamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunagöre, otellerin değerlendirilmesinde kullanılan 6 kritere ait ağırlıklar Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS)yardımıyla hesaplanmıştır. Daha sonra analiz kapsamına alınan 5 farklı otel alternatifi VIKOR yöntemikullanılarak değerlendirilmiş ve en iyi seçenek belirlenmiştir. Çalışma, AHS ile birlikte kullanılan VIKORyönteminin etkili bir karar verme aracı olduğunu ve potansiyel müşteriler tarafından yöntemin otelseçiminde başarılı bir şekilde uygulanabileceğini göstermiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1306 - 2174 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EbscoHost, Index Copernicus, Contemporary Science Association Databases, Cabell’s Directories, Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 103 / 117 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/6070/81684 |