img
img
Bütünleşik AHS VIKOR Yöntemi ile Otel Seçimi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Hasan UYGURTÜRK Prof. Dr. Hasan UYGURTÜRK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Hilal UYGURTÜRK Doç. Dr. Hilal UYGURTÜRK
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Turizm sektöründe müşteri tercihleri, özellikle de otel tercihleri önemli bir konudur. Otel tercihi, pek çokfaktörü bünyesinde barındıran çok kriterli bir karar verme problemidir. Bu çalışmada Antalya ili Kemerilçesinde bulunan 5 yıldızlı otel işletmelerinden belirli kriterlere göre seçilenler analize dahil edilmişve potansiyel müşteriler için otellerin tercih edilme sıralamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunagöre, otellerin değerlendirilmesinde kullanılan 6 kritere ait ağırlıklar Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS)yardımıyla hesaplanmıştır. Daha sonra analiz kapsamına alınan 5 farklı otel alternatifi VIKOR yöntemikullanılarak değerlendirilmiş ve en iyi seçenek belirlenmiştir. Çalışma, AHS ile birlikte kullanılan VIKORyönteminin etkili bir karar verme aracı olduğunu ve potansiyel müşteriler tarafından yöntemin otelseçiminde başarılı bir şekilde uygulanabileceğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 1306 - 2174
Dergi Tarandığı Indeksler EbscoHost, Index Copernicus, Contemporary Science Association Databases, Cabell’s Directories, Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 103 / 117
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/6070/81684
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş